Impactteams

In onze impactteams werken collega’s van verschillende scholen en ondersteunende diensten – soms aangevuld met externe partners – samen aan expertiseontwikkeling. De focus van elk team: de betekenisvolle toekomst van onze leerlingen.

Waarom zijn de impactteams er?
Voor sommige vraagstukken die in en rond onze scholen spelen, hebben we niet ‘zomaar’ een oplossing. Daarom focussen we hier gericht op en bundelen in de impactteams de kennis, creativiteit en ontwikkelkracht van collega’s en netwerkpartners. Door te leren van elkaar, worden we samen steeds beter.

Wat doen de impactteams?
Impactteams brengen (onderwijs)praktijken in kaart, onderzoeken en versterken die en delen die met andere scholen. De impactteams zijn ook vraagbaak en staan voor schoolteams klaar als zij ondersteuning of advies kunnen gebruiken.

Met welke thema’s zijn de impactteams bezig?

In de impactteams draait het om maatschappelijke vraagstukken zoals armoede en kansenongelijkheid, lerarentekort, wachtlijsten in de jeugdzorg, veranderingen in jeugddetentie en veranderingen op de arbeidsmarkt en de blijvende aandacht die nodig is voor onze onderwijskwaliteit.

Factsheets
Download meer informatie (pdf) over onze verschillende impactteams: